Please enable the breadcrumb option to use this shortcode!

Website Audit

Weinig leads via je bedrijfswebsite? Wat is de reden?

Waarom krijg ik weinig reactie op mijn website?

Je hebt heel wat geïnvesteerd in je nieuwe website, maar de resultaten blijven uit? Er zijn verschillende scenario’s mogelijk. We omschrijven kort een vaak voorkomende situatie.

Je bezoekers begrijpen je content niet of geraken de weg kwijt

Je website wordt geoptimaliseerd voor zoekmachine’s (SEO), er wordt veel aandacht besteed aan waardevolle content en het design ziet er goed uit. Het bezoekersaantal ziet er ook voortreffelijk uit maar toch krijg je procentueel te weinig contacten (lees leads) binnen via de site. Deze situatie wijst op een fout in het gebruiksgemak en/of de bezoeker begrijpt jouw boodschap niet.  De bezoeker vindt zijn weg niet op de website of wordt overdonderd met informatie over je aanbod terwijl de bezoeker op dat ogenblik nog niet klaar is voor die informatie. Bijgevolg klikt de bezoeker weg.

Heel wat bedrijven worstelen met dit probleem. Wat voor jou een evidentie lijkt, is voor een leek vaak onbegrijpbaar. De bezoeker heeft een probleem, daarom gaat hij op zoek naar een oplossing op het internet. Gezien je veel aandacht besteed hebt aan SEO en waardevolle content, scoor je hoog in de zoekresultaten, en komt de potentiële klant op jouw site terecht. Als hij snel wegklikt, wijst dit er meestal op dat hij jouw content niet begrijpt en dat ze verkeerd gestructureerd werd.

Heb je een dergelijk probleem? Dan is het een goed idee om een externe partner in te schakelen om de pijnpunten van je website te laten detecteren. Fusion.web heeft alle expertise in huis om een professionele website audit uit te voeren. Klaar voor een afspraak?

Graag een gesprek met ons over een website audit?