5 redenen waarom je je
gratis e-mailadres niet mag blijven gebruiken

Een professionele domeinnaam is voor bedrijven en organisaties van zeer groot belang. Hierbij hoort ook een e-mailadres die overeenkomt met je domein.

professioneel e-mailadres, domeinnaam en hosting

1. Win het vertrouwen van je klanten

Een hotmail.com of gmail.com e-mailadres is gemakkelijk & efficiënt voor privé-gebruik, maar past niet bij imago van een bedrijf. Zou iemand ooit vertrouwen in jouw professionaliteit als je geen eigen domeinnaam met bijhorende mailadressen hebt? Aan welke aannemer vertrouw je je huis – aan jantje96@hotmail.com, of aan info@jan-verbouwt.be?

2. Maak met elke e-mail reclame voor je zaak

Je maildomein helpt bij de branding van je merknaam, elke e-mail die je verstuurt met je professioneel e-mailadres brengt jouw merk/product opnieuw onder de aandacht van je prospecten, klanten, leveranciers,…. Een professioneel of zakelijk e-mailadres verwijst meteen naar je website, zo weten ze meteen waar je te vinden bent op het web.

3. Je e-mail gekoppeld met je domeinnaam is voor altijd

Velen maken gebruik van het gratis e-mailadres van hun provider, zoals @belgacom.be of @telenet.be. Op een dag verander je van provider en kies je voor zijn concurrent, in dit geval zal je je mailadres kwijt zijn. Met een eigen domeinnaam, blijft je bijhorend e-mailadres zolang bestaan als je zelf wilt. Zelfs wanneer je van hostingbedrijf verandert.

Ook voor gewone privé-gebruik is dit een van de voornaamste redenen om te kiezen voor een eigen domein met mailhosting.

4. Je hebt volledige controle over de mailadressen bij jouw domein

Bij je provider met een gratis e-mailadres moet je vaak genoegen nemen met een moeilijk te onthouden mailadres, omdat er reeds zoveel adressen onder dezelfde naam aangemaakt zijn. Bij je eigen domeinnaam met bijhorend mailadres kan je zoveel adressen aanmaken die je maar wilt info@jouw-domein.be, marketing@jouw-domein.be, boekhouding@jouw-domein.be enz. Handig om je werknemers van een eigen zakelijk e-mailadres te voorzien, sophie@jouw-domein.be.

5. Je kan een catch-all gebruiken

Dat wil zeggen dat alle mails, geadresseerd naar elk mogelijk voorvoegsel @jouw-domein.be in jouw mailbox terecht komt. Als kleine zelfstandige kan je bijvoorbeeld klantendienst@jouw-domein.be, boekhouding@jouw-domein.be, verkoop@jouw-domein.be aanmaken. Alle mails komen centraal bij jou terecht voor behandeling. En wanneer jouw bedrijf later groot genoeg is om aparte departementen voor verkoop, klantendienst of boekhouding te creëren, dan blijven de mailadressen gewoon bestaan!

Heeft u vragen ivm uw Mailhosting?