Waarom zou je kiezen voor een marketingbureau of communicatiebureau?

Een website ontwerpen en online plaatsen, jouw website onderhouden, content verzorgen, teksten schrijven, jouw social media posts op tijd plaatsen en zorgen dat ze iets opbrengen, een folder opmaken en laten drukken, communiceren met jouw bestaande klanten, communiceren met je potentiële klanten, nieuwe klanten maken en nog veel meer.

Allemaal zaken die worden toegevoegd aan je takenpakket om je bedrijf succesvol te maken, online & offline. Maar jij wilt natuurlijk groeien, je wilt jou 100% kunnen inzetten voor wat je kan, wat je voor gestudeerd hebt en als beste kan uitvoeren.

5 redenen waarom een marketingbureau inschakelen een geniale zet is voor de groei van je bedrijf

1. Een goede investering

Als bedrijf investeer je in machines en materialen om jouw werk perfect te kunnen uitvoeren. Al te vaak wordt investeren in marketing beschouwd als een zware ‘KOST’, daarom worden veel van die zaken intern aangepakt.

Denk aan het versturen van je nieuwsmailing, je laat die opstellen door je secretaresse of doe je het zelf, je verstuurt die naar je lijst met adressen, maar telkens hetzelfde verhaal, je mailing brengt niks op! Je investeert de kostbare tijd van je bedrijf in een nieuwsbrief, maar die brengt je niks op, terwijl je dit door een marketingbureau kan laten uitvoeren. Door hun ervaring en kennis van zaken zorgen ze ervoor dat de ROI van je mailing telkens hogere toppen bereikt en dat je het meeste kan eruit halen.

Investeren in je marketing zorgt voor snelle & blijvende klantenstroom en je hebt meer tijd voor wat je het best kan.

2. Onafhankelijk advies

Ben je er al eens bij stilgestaan hoe snel alles veranderd tegenwoordig en hoe moeilijk het is om alles bij te houden, meezijn met nieuwigheden en veranderingen? Een marketingbureau volgt dit alles zeer nauw van buitenaf, geeft advies gebaseerd op feiten en zonder belangenvermenging.

3. Frisse ideeën & betere knowhow door ervaring

Jij als bedrijfsleider, je bent de beste in jouw vak en kent er ongetwijfeld alles van en weet perfect hoe je het moet aanpakken, maar daarom ben je niet een goede marketeer. Een marketingbureau met jarenlange ervaring mag je beschouwen als een partner die met jou meedenkt en jou tot nieuwe inzichten brengt. Dit zorgt niet alleen voor frisse ideeën & inspiratie, maar ook voor extra klantenwerving, omzet en een relax gevoel.

4. Bespaar geld

Als je wenst je marketing serieus aan te pakken, dan kan je overwegen om een marketeer in dienst te nemen, ik hoef jou niet te vertellen wat de kostprijs van een werknemer is denk ik. Werknemers moeten ook regelmatig opleidingen volgen om op de hoogte te blijven van alle nieuwigheden en hedendaagse trends op het vlak van online marketing. Bij een marketingbureau zijn de taken verdeeld op basis van expertise van de werknemers, en de kosten zijn anders verdeeld, zo brengt je investering in een marketingbureau meer op.

5. Je kunt niet alles zelf doen!

Het beeld om alles van je marketing zelf te doen en dit perfect laten renderen is niet realistisch. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je tijd te kort komt. Vergeet niet dat je nog je bedrijf moet runnen en je vak moet kunnen naar behoren uitvoeren. Je marketingbudget kun je maar één keer uitgeven, daarom is het verstandiger om de hulp van een marketingexpert te vragen om deze investering zo slim mogelijk te doen, zodat die een hogere ROI (Return On Investment) kan creëren.

Tips voor jouw nieuwe website met een professioneel webdesign - Download de tips voor een uitstekende website