Inbound Marketing

Begeleid je potentiële klanten doorheen hun aankoopproces

Inbound Marketing is gericht op het aantrekken van klanten door het aanbieden van relevante en waardevolle content. In elke fase van het aankoopproces ofwel de customer’s buying journey wordt toegevoegde waarde aan de potentiële klant aangeboden die erop gericht is zijn probleem op te lossen. De basis van inbound marketing is content die via verschillende marketingkanalen gepubliceerd wordt. Wanneer mensen op zoek zijn naar de ideale oplossing voor hun behoefte, gaan ze googelen. Via deze weg komen ze bij jou terecht.

In tegenstelling tot outbound marketing (cold calling) waar de verkoper centraal staat, staat bij inbound marketing de klant centraal. Door waardevolle inhoud te creëren die het probleem of de behoefte van je ideale klant oplost, trek je prospecten aan die voor jou interessant zijn. U trekt met andere woorden gekwalificeerde prospecten aan en bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid op voor jouw bedrijf.

Kunnen we jouw helpen met je inbound strategie?

Fusion.web is HubSpot partner

HubSpot-partner