Inbound Marketing

Wat is inbound marketing en wat is het verschil met traditionele online marketing? Ja, er is wel degelijk een essentiëel verschil!

Inbound marketing is op langere termijn goedkoper & efficiënter. Bij inbound marketing wordt namelijk een pull strategie gehanteerd waarbij de internetgebruiker uit zichzelf stappen zet om content te raadplegen die hem interesseert. Een inbound strategie is dus gebaseerd op kwalitatieve inhoud met toegevoegde waarde.

Lees meer»

Online Marketing

Online marketing is een vorm van outbound marketing want er wordt een push strategie gehanteerd waarbij mensen naar de website van de adverteerder begeleid worden door middel van betalende advertenties of andere middelen zoals nieuwsmailing of Social Media berichten.

Bedrijven moeten op heden, willen ze succesvol zijn, online aanwezig zijn en dat op verschillende marketingkanalen zoals, in de eerste plaats met een eigen website, op sociale media, zoekmachines, forums die belangrijk zijn binnen hun sector, enz.

Lees meer»

Offline Marketing

Offline marketing is zeker niet ouderwets, samen met online marketing zorgt dit marketing kanaal voor een ideale marketingmix. Offline visibiliteit blijft voor elk bedrijf een must. Het zorgt voor herkenning waardoor je top of mind blijft bij jouw potentiële klanten en bestaand cliënteel. Offline marketing vertaalt zich in het grafisch ontwerp, adverteren in magazines, vaktijdschriften, zichtbaarheid op straat door spandoeken, banners, posters, enz.

Bij Fusion.web helpen we je om een goede marketingmix te maken!

Lees meer»

Wat is inbound marketing en inbound methodologie? Download e-book

Inbound marketing: Een bewezen methodiek om jouw onderneming te doen groeien

Wanneer mensen een probleem of behoefte hebben, dan gaan ze eerst en vooral zelf op zoek naar een oplossing. We kunnen 24/7 googelen. Daar moeten we je niet meer van overtuigen. Net dat heeft ervoor gezorgd dat het aankoopgedrag van mensen veranderd is en daar moet je als bedrijf op inspelen.

Het goede nieuws? De inbound methodologie helpt ondernemingen om zich aan te passen aan de snel veranderende behoeften van klanten. Niet alleen met marketing, maar in de gehele klantenrvaring.

De inbound methodologie en de HubSpot software zorgen ervoor dat je een ongelooflijk voordeel hebt tegenover je concurrenten en je zo jouw onderneming veel sneller kunt laten groeien, klanten meer kunt laten kopen, langer klant blijven, vrienden doorverwijzen en zelfs recensies plaatsen op sociale media om te vertellen hoe goed je product of dienst wel is.

Meer over inbound marketing lees je in ons e-book Marketing- & verkoopstrategie in digitale tijden.

Zowel online als offline marketing
zijn belangrijk voor de groei van je onderneming

Als je de voorkeur geeft aan slechts een marketingkanaal, verdwijn je op de andere. Verkies je beide marketingkanalen, dan ziet je ideale klant je zowel online & offline verschijnen. Dit zorgt voor een stramien van herhaling en pas dan is marketing efficiënt.

Een greep uit onze klanten

Interesse in een gesprek over jouw marketingdoelstellingen?

Bij Fusion.web hebben wij de expertise in huis voor zowel B2B als B2C bedrijven om de ideale marketingmix te maken. Laten we het er samen over hebben!