Grafisch ontwerp

bedrijfslogo, huisstijl, marketing concepten, flyers, folders, visitekaartjes, boekjes, brochures,...

Jouw identiteit

Wist je dat onze hersenen visuele data tot 60.000 keer sneller verwerken dan tekst? Het belang van een duidelijke en herkenbare visuele identiteit voor je bedrijf kan nauwelijks overschat worden. Voor jouw klanten is dit een eerste kennismaking met je bedrijf. You only get one chance to make a first impression… make it count!

Jouw eigen identiteit onderscheidt je van jouw concurrent en wordt een herkenningspunt voor de consument.

Ontwerp is herkenbaarheid

Een huisstijl is een unieke creatieve vertaling van de strategie van het bedrijf en biedt mogelijkheden om zich te onderscheiden. Het grafisch ontwerp bevestigt de basiswaarden van de gekozen identiteit. Door een combinatie van woord, beeld, vorm en kleur wordt jouw bedrijf op de door jouw gekozen manier afgebeeld aan het doelpubliek. Het is belangrijk dat die waarneembare identiteit overal wordt doorgetrokken, van advertenties, de website tot kleine details, zoals relatiegeschenken.

Voordelen van een goed logo

  • Een doordacht logo is de basis van een stijlvolle huisstijl
  • Een mooie huisstijl en logo stralen vertrouwen en professionalisme uit
  • Een goed logo zorgt voor herkenbaarheid

Eigen huisstijl

Een sterke en herkenbare identiteit hebben is voor elk bedrijf van levensbelang. Voor de consument is dit de eerste kennismaking met jouw bedrijf. De eerste indruk moet onmiddellijk goed zitten want mensen vormen, meestal onbewust, een mening in slechts enkele seconden. Een slechte eerste indruk ombuigen tot een positief gevoel, is gigantisch moeilijk tot soms zelfs onmogelijk.

Jouw eigen identiteit onderscheidt je van jouw concurrent en wordt een herkenningspunt voor de consument.

Het belang van identiteit bij de ontwikkeling van jouw bedrijf is je nu zeker duidelijk. Fusion.web helpt je dan ook graag met het ontwerpen van een originele en krachtige huisstijl die volledig in lijn ligt met de normen en waarden binnen jouw bedrijf. Dit doen wij met veel zorg en oog voor detail.

grafisch-ontwerp

Foodkorner (Heule)

Een gezellige frituur waar iedereen zijn gading kan vinden.

Bekijk de Fusion.web folder online

Bekijk de folder »
Folder Fusion.web - mockup - voorstelling - grafisch ontwerp

Opvallend logo en juiste huisstijl

jouw identiteit

Een logo is een visueel merkteken die moet zorgen voor een snelle herkenbaarheid. Een krachtig en stijlvol logo was nog nooit zo belangrijk door de vele spelers op de markt. Je moet eruit springen!

Over het grafisch ontwerp van een logo valt er veel te vertellen en je kan er alle kanten mee uit. Of je nu gaat voor een woord- (bedrijfsnaam in een bepaalde stijl) of een beeldmerk (symbolisch herkenningsteken), het is meestal universeel begrijpbaar.

Hoe gaat Fusion.web te werk bij de ontwikkeling van een huisstijl?

5 stappen om tot een juiste huisstijl of grafisch ontwerp te komen

1 Eerste gesprek (blind-date)

Voor de opstart van het project is het noodzakelijk dat we even daten 😉

Dit eerste gesprek is de basis van een goede fundering voor jouw nieuw logo, huisstijl, brochure, visitekaartjes en zoveel meer.

Wij moeten een perfect inzicht krijgen welk product of dienst u verkoopt. Hierbij is het van essentieel belang dat we goed weten wie jouw doelgroep is.

Jouw producten of diensten mogen voor ons geen geheimen meer hebben, als dat het geval is kunnen starten met het ontwerp…

2 Ontwerpfase

Op basis van de informatie die we hebben meegekregen in ons voorafgaand gesprek kan onze designer ideetjes uitwerken.

Bij het ontwerpen wordt boven alles aandacht geschonken aan jouw doelgroep!

Bij een product waarmee een bedrijf inzet op betaalbaarheid moet het marketingconcept er rond eveneens betaalbaarheid uitstralen. Dure logo’s en verpakkingen zijn hier uit den boze. De grafische voorstelling (verpakking, merk, logo,…) moet er betaalbaar uitzien!

Zet je echter in op luxe en high level producten of diensten, dan moet de marketing ervan dit ook uitstralen.

3 Voorstelling eerste versie

Het moeilijkste werk is achter de rug en we kunnen een aantal ontwerpen gaan voorstellen aan de klant.

Uiteraard zijn deze ontwerpen nog niet perfect, dat kan ook niet, maar ze verrassen de klant altijd. Veelal is de eerste reactie: “Leuk, tof,…! Zo hadden we er nog niet over nagedacht!”

Klant is koning, en uiteraard is hij het die verkiest welk grafisch ontwerp zijn voorkeur geniet!

4 Bijwerken grafisch ontwerp

Onze klant heeft ondertussen gekozen welk ontwerp hij het meest aantrekkelijk vindt en hierop kunnen we verder werken.

In sommige gevallen is het design onmiddellijk goed, soms moeten er nog een paar details worden bijgewerkt.

5 Oplevering

Het ontwerpen zit erop en kan doorgestuurd worden naar de drukker.

Indien gewenst verzorgt Fusion.web de volledige opvolging van het drukwerk.

Recent project - FOOdkORNER

Onlangs hadden we de eer om de huisstijl voor frituur FOOdkORNER te ontwerpen. Deze frituur is gevestigd in de gemeente Heule (Kortrijk). De mensen uit de buurt weten dat er daar al heel veel frituren te vinden zijn.
FOOdkORNER heeft echter zeer goed nagedacht over het concept frituur en heeft het anders aangepakt. FOOdkORNER is de place-to-be om heerlijke frietjes te eten en we zijn er bijzonder goed in geslaagd om dit in de gehele marketing te doen uitstralen. Check het zelf op de website van FOOdkORNER!

Let's date?

+32 57 65 00 81